.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استفاده از بيمه بيکاري نصف مي‌شود

مدير کل بيمه بيکاري وزارت کار و امور اجتماعي از طرح کاهش مدت زمان بيمه بيکاري از يک سال به 6 ماه خبر داد و گفت: اين مساله به معني عدم حمايت از افراد بيکار نيست و ما تلاش مي کنيم در مدت 6 ماه فرد وارد شغل جديدي شود.

"گودرز کريمي" در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي برنا در خصوص بيمه بيکاري کارگران گفت: به طور کلي هر فردي که به صورت غير ارادي از کار اخراج مي شود مشمول بيمه بيکاري است و در اين مورد بين کارگران قرارداد موقت و دائم تفاوتي وجود ندارد.

مدير کل بيمه بيکاري وزارت کار و امور اجتماعي اظهار داشت: در سنوات اخير برنامه ريزي به نحوي بوده که ماندگاري افراد در طرح بيمه بيکاري کاهش يابد چون اين کار به نفع فردي است که از کار قبلي خود اخراج شده و هم اکنون تا پيدا شدن شغل جديد از بيمه بيکاري استفاده مي کند.

کريمي در بخش ديگري از سخنانش بيمه بيکاري را يک فرصت تلقي کرد و افزود: افراد بهتر است از بيمه بيکاري خود در پايان سالهاي خدمت خود و سالهايي که ديگر توان کار کردن را ندارند استفاده کنند و هم اکنون بيشتر متکي به نيروي جواني خود در تصدي يک شغل جديد باشند.

اين مقام مسوول در وزارت کار و امور اجتماعي به يک فرهنگ غلط در بيمه بيکاري اشاره کرد و بيان داشت: متاسفانه افراد بيمه بيکاري را حق خود مي دانند به نحوي که عده اي با اين تصور که مي توانند 6 ماه در جايي کار کنند و بعد تا يک سال از مزاياي بيمه بيکاري استفاده کنند به طولاني شدن مدت پيدا شدن شغل جديدي براي خود دامن مي زنند.

به گفته وي، طول مدت بيمه بيکاري براي افراد از 24 ماه در گذشته به 18 ماه کاهش يافته است که در حال حاضر بر مبناي يکسال عمل مي شود.

مدير کل بيمه بيکاري وزارت کار و امور اجتماعي خاطر نشان کرد: هم اکنون برنامه ريزي شده تا طول دوره پرداخت بيمه بيکاري به افراد مشمول طرح تا 6 ماه کاهش يابد.

کريمي تاکيد کرد: اين کاهش زمان پرداخت بيمه بيکاري به افراد به اين معني نيست که براي قطع کردن بيمه بيکاري برنامه ريزي شده است بلکه معني آن اين است که ما طي 6 ماه فرد را به شغل جديد مي رسانيم و اين مساله به نفع افراد بيکار مشمول طرح است.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر طي مدت 6 ماه براي افراد مشمول طرح بيمه بيکاري شغل مناسبي پيدا نشد تکليف چيست؟ گفت: در اين حالت طبق جدول ماده 7 قانون بيمه بيکاري و بر اساس سنوات خدمتي افراد، طرح پرداخت بيمه بيکاري تا زمان پيدا شدن شغل جديد ادامه مي يابد.

اين مقام مسوول در وزارت کار و امور اجتماعي تصريح کرد: در اين رابطه سال گذشته شرايط اشتغال مجدد حدود 48 هزار نفر که از بيمه بيکاري استفاده مي کردند فراهم شد به نحوي که اين تعداد افراد در مشاغل جديد به کار مشغول شده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.